Sider

tirsdag 23. november 2010

Advent... lilla, rød eller hvit ?

*

Ja det blir det store spørsmålet. Den EGENTLIGE adventsfargen er jo lilla. Men det er liksom ikke den fargen jeg henger mot.



Hvitt har jo vært populært lenge i mange sammenhenger. Det minner veldig om hvit ren snø, noe som er høyt på ønskelista når desember kommer. Men som adventsfarge...???



På flere bilder av lilla advenslys ser jeg ofte at et av lysene er rosa ?? Er det noen som kan forklare meg hva det symboliserer. For det har jeg faktisk aldri lagt merke til før.



Jeg liker nok best den tradisjonelle røde julefargen. Også i adventstiden. Desember er her nord ofte både kald og mørk. Da syns jeg den julerøde fargen virkelig kvikker opp i interiøret. Men også gir den meg en lun og varm følelse.

Men jeg har altså enda ikke bestemt meg for hvilken adventsfarge vi skal gå for her i Rådhusgata. Vi får se om en uke. Men nå er det ikke sikkert jeg har tid å lage advent til søndag. Denne uka er siste innspurt før eksammen, så det blir lesing, pugging, lesing og pugging.





Da ønsker jeg alle en flott uke fram mot første adventsøndag.

2 kommentarer:

Turid sa...

Det samme til deg -og lykke til me eksamen. Her hos mæ er advent lilla og jula rød......

Fjordheim sa...

Her i huset er det litt av alt. I fjor hadde jeg lilla i tv stua, rødt på kjøkkenet og hvitt i spisestua. Tror kanskje det blir litt slik i år også. Er ikke helt ferdig med pyntingen enda. Håper jeg rekker resten i morgen. I helga er det jobbing.
Ønsker deg lykke til med forberedelsene til, og med selve eksamen :)