Sider

søndag 14. november 2010

Stue

*

For tiden pågår det en avstemning i NIB om tema stue. Jeg sendte inn bilder fra hytta, men det var hard konkurranse og jeg ble ikke med de 20 beste. De som ble det er derimot alle sammen verdige kandidater.
Jeg har ikke vist bilder av stua mi her i Rådhusgata og tenkte derfor jeg skulle vise dere inn i stua mi i dag.



Jeg har denne helga gått nattvakter og har i kveld siste nattvakta igjen. Så her har det ikke foregått noen styling i forkant, bare ryddet unna litt rot her og der. Jeg unskylder meg ikke for det. Det er tross alt et hjem jeg viser fram her, og ikke et utstillingsvindu.



Sofaen er en sovesofa, som er praktisk siden jeg bare har et sovero. Den er sort og grå og har fått et overkast i et forsøk på å gjøre den mer innbydende. Men jeg ser jo det er for lite, så det er bare i påvente til jeg finner et som dekker hele sofaen. Gyngestolen er arv etter min bestemor og bildet over sofaen er av kunstneren Dagfinn Knutsen.



I går fikk jeg en skikkelig godstol inn i huset. Den er grønn og ser helt forferdelig ut men jeg la et teppe over. Det er meningen med tiden å sy et løst trekk. Den er i allefall fantastisk godå sitte i. Bordet er et billig IKEA bord, men det er det jeg har for hånden inntil videre.




Og til sist litt av arbeidskroken min. Her skal jeg løse skoleoppgaver de neste tre årene. Nå skal jeg gå meg en tur ut i et flott vintervær. Etterpå skal jeg ta fatt på eksamensforberedelser før jeg tar fatt på den siste nattvakta.

Da ønsker jeg alle en super Søndag og farsdag

2 kommentarer:

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Stua di virker lun og fin
likte det jeg ser.
Har også en gammel gyngestol i stua
En gammel rokk skal også få plass i stua,ingen gamle ting skal stuves vekk her i gårde :)
God søndagsettermiddag.

LIVS LYST sa...

Se her er det stue også! ;O)

Tusen takk, Heidi. Jeg er veldig glad for den premien. Juhuu!

Liv