Sider

fredag 26. november 2010

*

Ja, da har vi kommet til helgen da alle pynter til advent, og noen sågar pynter til jul. Noen har tyvstartet litt og pyntet allerede. Jeg lurer på om det er et bloggfenomen, det at man begynner julepyntingen allerede i November? Kan ikke huske at jeg oppfattet det slik før. Fra mitt barndomshjem var tradisjonen å pynte lille julaften om kvelden. Forventingene julemorgen sto i taket hos oss ungene.




Her i Rådhusgata er det ingenting som minner om verken jul eller advent. Jo... Jeg har en amaryllus, Clementiner og en duk med røde striper på kjøkkenbordet. Men det er det hele. Og her om dagen var jeg i kjelleren og undersøkte bodene mine. Nei, jeg har ikke brukt dem.... Der fant jeg denne skuffen. Syns den var litt morsom, så jeg tok den med opp og tenkte jeg kunne bruke den til noe.
Nå pynter den avlastningsbordet på kjøkkenet. Noe mer pynt til advent blir det ikke denne helga. Det er full pakke med lesing til eksamen.

Da ønsker jeg alle en flott adventshelg. Kos dere alle sammen, enten det nå er pyntet til advent eller jul.

Ingen kommentarer: