Sider

mandag 3. november 2008

Hvit som snø

Med fare for å bli upopulær og i beste fallkastet ut av bloggeland, eller det som kanskje værre er, bli totalt ignorert. Her kommer jeg med mitt oppgjør til alt det hvite.
Jeg må skynde meg å tilføye... Dettte er ikke noen form for kritikk til noen som helst. Bare kjærringa mot straumen i meg, som kvekker fra sitt sorte hull.

















Man bør helst ha hvite vegger, hvite gulv, hvite møbler, hvite klær, hvite lysestaker med hvite lys, hvitt sengetøy, hvite tepper, hvite håndklær og hvitt hus hvite gardiner, hvis man i det hele tatt skal ha gardiner....
Kanskje jeg bør gå til anskaffelse av en hvit hund og kanskje en hvit bil !!!




Selv syns jeg hvitt er ganske pent jeg. Hos andre..... Det hadde sikkert vært pent hos meg også, men ikke særlig lenge desverre. Mine hunder er ikke hvite. De er sorte og av og til veldig skittne. Min samboer er som samboere flest, han gir seg katten i om gulvet må vaskes på nytt etter at han har labbet inn med sko fulle av grus, sand og møkk. Jeg har slutta å kjøpe hvite håndklær. For etter en uke på knaggen, er de grå på midten. Og det nytter ikke å vaske dem. Så nå har jeg brune håndklær.

Jeg kjøpte en hvit kjole i sommer. Med blonder og sånn. Hvor lenge var den hvit? Jepp. !0 minutter !! Det hoppet en hund i fanget på meg.

Jeg ønsker meg også en hvit verden. Men kan desverre ikke tilrettelegge for den hvite stil hjemme os meg. Hvitt er rent, hvitt er svalt, hvitt er oversiktelig, hvitt er beroligende,vakkert. Men når er hvitt NOK ??

*sukk*

3 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja si det. Jeg kan ikke tenke meg å ha alt hvitt. Godt med litt farger. Men hvitt er en beroligende farge som jeg gjerne vil ha en del av. Ispedd litt mørkere farger. Men har en valgt å ha dyr, så må en ta konsekvensen av det. Har to katter som koser seg i sofaen hele dagen, og skulle jeg hatt hvit sofa måtte jeg i hvertfall hatt et pledd over. Og hva er da vitsen med hvit sofa visst den ikke kan være hvit likevel?
Jeg har en mann og to gutter, som er som du sier, som mannfolk flest. Jeg sier noen ganger at det går vel ann å ikke sette vedkassen i den værste flisa for så å bære den rett inn. Men da blir han nok litt sur over at jeg ikke heller roser for den jobben som faktisk blir gjort. Og ja, jeg er så glad for å slippe å bære inn ved. Ikke bare bare dette her.
Hos ei venninde i ungdomme hang det er skilt. Der det stod: Her er rent nok til å bevare helsa men rot nok til å bevare hyggen.
Mener det viktigste er at vi alle koser oss hjemme. Det er ikke et utstillingsvindu vi skal ha.
Men det er jo koselig når en har fått ryddet, vasket og dandert, at noen ser det og syns det er fint. Og det kan det være om en har hvit stue eller ikke.
Ha en riktig flott og fargerik dag :)

Inger-55 sa...

Ja.....du har så rett, så rett! Hvitt er nydelig når det er rent og ryddig. Jeg liker at hjemmet skal brukes, slik at man slipper å være redd for at det blir ett hakk eller en flekk hist og pist. Så hjemme hos meg er det praktiske farger, og slitesterke møbler som tåler en omgang med mikrofiberkluten....
Ønsker deg en fin dag!

Og....jeg har en nesten hvit hund! Som blir badet hver uke, og vasket på beina hver gang vi har vært ute! HEHE...

Gamlå sa...

Er så enig med deg!! Har ikke alt hvit hos meg, men synes det er lekkert hos andre.