Sider

tirsdag 28. april 2009

Strøkent kjøkken

***


Da kom jeg endelig i havn med nedvaskingen av kjøkkenet. Det rommet jeg grudde mest til etter vaskerommet. Nå er det vasket, ryddet og systematisert i alle skap



Jeg har fått noen hvite gardiner av mamma, Med kappe og blondekant på, som jeg skulle ha ha på kjøkkenet. Men jeg glemte dem. Så i påvente av at de kommer i posten, hengte jeg opp noen enkle hvite gardiner som jeg hadde fra før. Det ble lyst og fint og jeg kom i vårstemning med en gang.



Denne hylla over benken har jeg blogget om før. Inntil i dag var den åsted for "kjøkkenrot" Nå har jeg fylt den med bl.a norgesglass med mel, sukker og pasta i. I de små glassene er det te. Heklebordene på hylla, har mamma heklet.

Men hvor ble det så av rotet.............?




Jepp. I god gammel tradisjon ble det flyttet rundt fra benk til bord, og til slutt havnet alt på spisebordet i stua. Men siden stua er neste rom så tar jeg det da..




Nå skal jeg nyte morgenkaffen i mitt lyse rene kjøkken, mens jeg snuser inn duft av grønnsåpe og nytraktet kaffe og drømmer meg bort, før tre hunder og patriarken våkner til liv og får meg ned på landjorda igjen.

I dag får vi besøk av et par stykker fra schæferhundklubben avd. Helgeland. De skal hjelpe oss med hvordan vi skal trene vår håpefulle som skal på utstilling i slutten av Mai. Det blir veldig spennende. Jeg både gleder og gruer meg til det..

Da ønsker jeg alle fjern og nær en fortreffelig Onsdag

3 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så herlig da, å ha gjort en slik jobb. andling. Selv så driver jeg visst bare med overflatebehandling. Burde tatt både kjøkken og begge baderommene en skikkelig omgang. Ja det kommer vel en dag da jeg setter igang.
Syns de gardinene var fine på kjøkkenet ditt. Men nå har jeg ikke jeg sett de andre.
Hylla di er jo stilig. Fint med norgesglass med div oppi.
Glemte å kommentere den flotte koppen i forrige innlegg. Liker så godt det rosemønsteret. Har en kopp, tefat og en tallerken. Skulle gjerne hatt mer. Håper på å finne det en gang.
Ønsker deg en god dag :)

Anonym sa...

Ja se der.Du var jommen kjapp i vendinga.Blir alltid så godt når den jobben er gjort,både fysisk og psykisk;)
Ha ei flott 1 mai-helg!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Godt å være ferdig med rundvasken.
Og nyte jobben soom er gjordt.
Koselig kjøkken du har.
Fortsatt fin uke og god maihelg :)