Sider

torsdag 23. april 2009

Prosjekt vaskerom, Del 2 - Ideer

***



Nå som jeg har fått ryddet på vaskerommet popper ideene opp. Veggene på rommet er hvite, så det blir et lyst rom. Jeg tenkte meg farger i rødt og hvitt, for å kvikke litt opp i rommet. Jeg har søkt på nettet og er er noen av resultatene jeg kom fram til:



Jeg tenkte jeg skulle sy en gardinkappe av kjøkkenhåndklær i rødt / hvitt. Forhenget underbenkeplate og vasken blir enten i rødt og hvitt med ruter, eller de samme fargene men med prikker. Som nevnt skal jeg ha en heklekant på hyllene. En idè er å sy på heklekant i nerkant av gardinkaååa og forhenget også. En kvikk plastmatte på gulvet kunne også gjort seg.



I hyllene vil jeg ha mugger, skåler og etc som ikke er plass til i kjøkkenskapet. Her kunne jeg også suplere med noen røde detaljer. Green Gate har jo mye lekkert i så måte. En fin kurv til skittentøy er også på ønskelista.



Siden det er et vaskerom vil det jo nødvendigvis også inneholde vaskesaker. Ingen av flaskene til rengjøring ville etter min mening vunnet noen konkurranse i estetikk og utførelse, men man kan jo gjemme dem i fine kurver og bokser. Zink og hvitmalt kurv gir et lett og lekkert inntrykk syns jeg da...
Vel, det var noen vaskeromsideer. Ha en god kveld.

Bilder fra: Ellos, Ikea, Green Gate og stogff og stil.

2 kommentarer:

Fjordheim sa...

Blir spennende å se det ferdige resultatet. Det blir koselig med rødt og hvit vaskerom.
Ønsker deg ei god helg :)

liven sa...

Kjekt at du kommer med litt ideer til vaskerommet.o)
Mitt neste oppussingsprosjekt!!
Har kjøpt litt småting jeg skal ha der allerede.....men tror ikke det skjer noe før til høsten!
Mye annet kjekt å gjøre på nå:o)

Ønsker deg en fin kveld og en god helg:o)