Sider

onsdag 25. februar 2009

Det går mot..

Utenfor huset er her ingenting som vitner om annet enn full vinter. Snøen ligger på meter,n på jordene, og eneste framkomstmiddel som duger er ski.
Likevel har det begynt å skje ting i vinduskarmen.

Denne lille kaktusavleggeren har begynt å komme med knopper. Ja, for det er knopper...? Da er det kanskje en påskekaktus, siden den blomstrer på denne tia.



Og fuchsiaen som fikk knopper i jula, har også blomstret. De er litt skjøre og spinkle, men det er blomster. Den har jo også kommet med nye skudd. Noen som vet om den skal beskjæres??



Men som sagt, vinteren virkelig fester greper om dagen. Og for å være ærlig...Så begynner jeg nå å bli lei all snøen. I år har vi hatt en god gammeldags snøvinter. Den kom i November og siden har den ligget.



Vi måtte ha en nabo til å komme å rydde unna såpass at vi kom oss opp på veien. Da er det nå likevel deilig å se noen spede vårtegn i vinduskarmen.

Ha en flott Torsdag

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja for min del kunne det godt ha kommet vår nå. Men vi må nok vente ei stund enda. Koselig med blomster som viser at våren kommer etterhvert.
Ønsker deg ei god helg :)

Turid sa...

Ja du har altså fått sne tilgangs!
Skjønner ikke hvordan det kan være slikt, vi har fått litt det siste døgnet -heldigvis sier vi.....
men skjønner jo at du er velfornøyd.
Helga snart igjen -kos deg!

Anonym sa...

Ja så morsomt når man finner en blomsterknopp innendørs(lenge enda før det spierer utendørs-hvertfall her)
Så nå måtte jeg ta min Påskekaktus i nærmere øyesyn(og tørke støv av den:)når du viste din.Og jammen meg ser jeg 2 knopper.Ble så glad(små gleder)
Men jeg har lite peiling på blomster og vekster,så jeg kan ingenting om Fuchsia.
Vi har fått en god del snø nå her i Nord Troms.Greit,bare det ikke kommer altfor mye.
God helg til deg!

Anne på Moseplassen sa...

det er så absolutt knopper på den påskekakusen din :)

Du _må_ ikke beskjære fuchiaen, men om skuddene er spinkle og lyse så er det best for planten om du tar de av. Gi den så mye lys du kan og tempratur deretter så kommer det nye flotte skudd.