Sider

torsdag 1. januar 2009

1 Januar 2009

Den første dagen i et nytt år har gått med til litt av hvert. Det har jo smøget seg noen kilo rundt midja i jula, så nå er tiden inne for selverkjennelse og omlegging i kosten. Fra før vet jeg at et kosthold fattig på karbohydrater gjør susen. Så frokosten i dag besto av 2 kokte egg og to lakseskiver.



Det så nesten ut som sola skulle farge himmelen i dag, men den gang ei....


Andre veien ser det skummelt mørkt ut. Det spørs om det ikke er mer snø i vente.


Joda, og her ser man skillet. Et krafrig snøvær er på tur. Men vi spenner på oss skiene og drar på skitur i skogen med hundene. En fantastisk tur, men jeg savner de nye skiene, skoene og bindingene som sto på julegaveønskelista mi...


Så kommer snøen. Vi labber avgårde på skiene våre gjennom skogen og ser ut som levende snømenn når vi kommer hjem. Hundene ble også helt hvite. Albinohunder...


Har så smått begynt å samle sammen litt julepynt. Her har jeg samlet 24 julegriser,julebarn, kaller, kjærringer julenisser, engler og snøfigurer.


Jeg pakker dem inn i 24 små pakker og vips, så har jeg adventskalender neste jul. Syns selv jeg har hvert utrolig smart her.



Så et stemningsbilde av lysekrona jeg fikk av min kjære til jul. Det er nå bta fint med det som "glimrer"
Nå er jeg veldig motivert for å pakke bort jula og gjøre heimen klart for et nytt år med nye muligheter. Jeg lurer på om jeg skal plukke tallerkenhylla ned av veggen allerede i dag. Men jeg må nok bero en stund. jeg må jo finne farge og kjøpe maling. men nå er jeg innmari arbeidsklar altså.

Ha en fortsatt Godt Nytt År !!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Godt nyttår!
Du er ei aktiv dame.Her går det ikke såå fort i svingene at julepynten skal taes ned,men kjenner at jeg begynner å bli "mett" av hele festen.
Vi har enda noen av våre hjemme til over helga,så vi får "kaste ut jula" når dem er kjørt.
Spennende å kikke innom deg.
Håper å komme sterkere tilbake når ting roer seg.

Inger-55 sa...

Godt nytt år!
Blir godt å komme i normalt gjenge igjen. Begynner å bli lei både av fet mat og nisser jeg nå. Har pakket bort det meste i dag.

Masse trønderklæmma t dæ!

Fjordheim sa...

For en nydelig lyskrone du fikk i julegave. Likte den ja.
Den adventskalenderen var lur. Kanskje jeg kopierer den ideen.
Vil få ønske deg alt godt for året 2009 :)

Monicas sa...

Du så lurt det var da....:) skal plukke ned jula søndag, etter jeg kommer av vakt....godt å skifte ut røde gardiner å slippe inn litt lys.....

Unknown sa...

Jeg har tittet inn til deg...koselig blogg du har.
Du er også velkommen til meg, å se bilder fra min nye bok Sjarmerende Gjenbruk som kommer ut i midten av januar.
Klem...Ellen

Turid sa...

Nydelige bilder du deler med oss- og så masse sne - her er akkurat bakken hvit. Hadde skiføre før jul , men alt forsvant ei storm natt, nå har nå heldigvis været roa seg, sner gjør det å . Så smått om senn kan det vel bli en skitur på mæ også.
Den adventskalender ideen din kjøper æ tvert- kjempe lurt...så til neste år har æ advents kalender - pakka å lagaga til av mæ sjøl. Jule pynten beholder æ enda noen dager- tretten dagen...
Så må æ jo si GODT NYTT ÅR!!