Sider

lørdag 27. desember 2008

Sånn ser det altså ut i julestua mi. Legg merke til lysekrona over spisebordet. Julegave fra min kjære. Jeg fikk ikke trekt om setene til spisestuestolene før jul, som jeg hadde tenkt. Men det får bli mitt vinterprosjekt.



Juletreet hentet vi i skogen dagen før lille julaften. Da tok vi alle hundene med på tur for å lete etter juletre. Vi grynte i en halvmeter snø, og var ganske slitne da vi kom hjem med treet. Men det var litt julekoselig også.



Som dere ser var det riktig julestemning både ute og inne julaften. Nå har det jo noen trender kommet også i forbindelse med jula. Noen minimalistiske, hvit jul inne har jo hvert en stor hit de siste årene. Jeg er nok enda på tradisjonsiden interiørmessig. Gode gamle juleduker, nisser, julekaller med julekjærringer. Ikke hvitt og lyseblått som jeg har sett endel av i interiørblader. Og slik vil det nok være hos meg noen år ti. Men hvem vet, kanskje lyseblått blir neste generasjons julefarge.



Så en liten julehilsen fra oss. Min kjære og meg med våre tre håpefulle. Rottweileren Aiko. (9)Schæfertispa Unique (snart 10) og Schæferpjokken vår Enyo på bare litt over året.

4 kommentarer:

Turid sa...

Koselig å se inn i julestua di- blir litt beroliget når æ ser at ikke alle lar seg påvirke av at apsolutt alt skal være hvitt....lyst å fint ,javel...
Artig julekort av dere, vi har og tre hunder, to border collie og en alaska huskey som bor ute.
Ønsker deg fortsatt ei fin rom jul.

Monicas sa...

Syns det er fint inne hos dere....litt av hvert...her bestilte jeg hvite/offwhite stoltrekk til spisestua, men de kom ikke ..fint likavel..

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så koslig :) Ønsker deke ei herlig romjul :) Nyt den :) Godklem

Helen sa...

Så koselig å hente treet ute selv, og gøy og ha med hundene også. Og veldig koselig ble det i stua di med juletreet pyntet også. Ønsker deg et godt nytt år :)