Sider

torsdag 1. mai 2008

Flere gamle skatter

Jeg har fått til å redigere bilder, så nå har jeg lyst å vise dere noen flere ting jeg har fått.



Dette vaskestellet med potte fat og mugge, er min mors. Hun vet nok at jeg veldig godt kan tenke meg det, men foreløpig vil hun nok ha det selv.









Min samboer samler på gamle bilder med religiøst motiv. Dette bildet fikk han hos min tante. det var en gang hennes svigerfar som eide det.



Dette bildet hengte i min mors barndomshjem. Et klassisk motiv.



En gammel vase som er etter min oldemor.



Et smørfat og en skål med lokk.



Jeg har en sykdom å det er å samle på gamle ting. Ting som har vært i familien er enda mer attraktivt. Jeg syns det er stor stas og arve slike gamle skatter.








8 kommentarer:

Anne sa...

Hei du..., kost meg lenge i bloggen din jeg nå :-)

Fant deg takket være Norske Interiørblogger :-)

Fin 1. mai ønskes deg.

Brocante sa...

HEI - EN NY BLOGG - SÅ FLOTT! HAR IKKE FUNNET DEG FØR NÅ. GAMLE TING ER SÅ KOSELIGE - SLIKT LIKER JEG OGSÅ SÅ VELKOMMEN INNOM

janne - kathrine sa...

Så fin bloggen din er! Ble du ferdig med tavlen med kroker på? Det var en veldig koselige og praktisk idé altså. Noe slikt hadde jo vært glimrende å ha over plantebordet mitt...

Så mange flotte gamle ting dere har fått arve :-)

Ha en fortsatt fin 1. mai!

Tulip sa...

Hei.
Så fin vaskesett med mugge og fat! Koselig.
Og den skåla med lokk (kremfarget)likner veldig på en jeg har. Men min er ment for oppbevaring av hvitløk, fordi den har luftehull nede.
(..men jeg bruker den til blomster da..)
Koselig blogg du har! Kommer nok innom en annen dag!
Tulip

Inger-55 sa...

Velkommen til blogspot! Bloggen din er kjempefin, og du har mange fine, gamle ting å vise oss.... Viktig å ta vare på dette. Masse historie og minner i slike gamle ting!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Utrolig mange fine skatter du viser her. Koselige minner.

Anonym sa...

Det toalett settet var da bare helt super nydelig. Og slike reliøse bilder hadde min oldemor, desverre har de nok blitt forsuffet iløpe av årene. Kos deg med dine nyanskaffede ting. ;)

Tee of Vinnord Cottage sa...

Jeg er helt enig, å arve slike små skatter fra bestemødre er en stor lykke. Min bestemor er generøs med sine gamle ting, og det er jeg glad for. Hun vet at de blir verdsatt og tatt godt vare på hos meg!

:) Ha ne fin fin dag.