Sider

søndag 27. november 2011

Advent

 

 

Da er endelig tiden her. Adventstiden…

Da jeg kom fra nattvakt tidlig i morrest begynte det å snø. Alt ble lyst og fint, og det luktet så friskt ute. Og på en Søndag morgen er det alltid stille i byen. det var nesten magisk og jeg måtte ut å ta bilde. Det begynte såvidt å lysne, så jeg fikk med meg “blåtimen” også.

 

IMG_5181 (533x640)

 

Etter å ha sovet noen timer sto jeg opp, kledde på meg og gikk en deilig tur i byen. Sjøgata var pyntet til jul slik som på bildet under, som forøvrig er fra min fotokalender i fjor. Bildet er lånt, og ved å trykke på bildet kommer du til kilden.

 

 

Dolstad kirke her i Mosjøen. Også dette bildet er lånt.

(Trykk på bildet for kildehenvisning )

 

dolstad

 

Da jeg kom hjem var det varmt og godt og det luktet godt av nytraktet kaffe. neida, den starter ikke av seg selv, Jeg hadde glemt å slå den av….

Jeg har vært på loftet og hentet ned adventstaker og stjerner, så nå er det lys i alle vindu. Nå skal jeg kose meg med middag og en nykokt kopp kaffe, så blir det muligens en liten strekk før jeg tar fatt på den tredje av 5 nattvakter.

Ha en strålende adventsøndag.

Rødt hjerte

1 kommentar:

Mamsens hus sa...

Vakkert!
Her er det ti varmegrader og gresset er grønt... :(
Blir mer julestemning når det er snø ute. :)