Sider

lørdag 30. april 2011

Endelig noe mer enn bare hvitt.

 

Da er det enda håp i “ hænganes snøre”. I den siste utgaven av Vakre hjem & Interiør var reportasjen om Peter og Pernillas hjem, som et friskt pust. Lyst med røde innslag. DET liker jeg.  Jeg har vel alltid hatt noen knall røde innslag i interiøret mitt, men aldri fått det så fint og gjennomført som hos Pernilla.

 

 

203517_109718842391191_6762254_n

For noen år siden planla jeg er vaskerom i rødt og hvitt. Og jeg skulle trekke om spisestuestolene i et rødstripet bolsterstoff .  Men så skjedde altså dette:

 

images (2) fritzlbathroom

 

Ja nemlig…. Fritzl-saken. Og bilder av datterens fangehull rullet over oss fra alle kanter. De sa det så helt forferdelig ut, men jeg syntes jo hun hadde fått det beste ut av det med røde og grønne detaljer. Men det var jo ikke til å fatte og lysten på rødt forsvant som dugg for sola. Så da ble det rosa i stedet.

 

Nå har jeg fått Fritzl noe på avstand og ny inspirasjon gjennom å lese Vakre Hjem & fritid, som kanskje har tatt poenget med at  hvit alene ikke holder over tid. Vi trenger alle litt farger i livet. Så nå er det snart dags for malebutikken. Mulig jeg må ta meg en tur til Ikea også.

 

red

ikea-ps-stuga-teppe-flatvevd-beige-kelim__0102839_PE248442_S4

 

Kjenne no at det røde trenge sæ på..

Og det er så rart med det… hvor påvirket man blir. Jeg kastet meg inn i hvit chabby chic krystall og sølv… men bare i korte perioder, så er jeg tilbake…

Jaja. Det skakje vær lætt.

2 kommentarer:

Monica sa...

Tusen takk for den koselige kommentaren på "kjøkkeninnlegget" mitt. Kommer nok til å bli noen forandringer der etter hvert, men ikke enda, det er litt sånn Man Tager Hva man Haver-tilstand der akkurat nå.
Spent på å se hvordan det blir på hytta di, med nye farger :)
Strever med å finne ut hvordan jeg vil ha det og hvilke farger jeg skal velge jeg også, man blir litt påvirket av trender og stiler, men så er det ikke alltid at det som ser veldig lekkert ut i et blad, passer inn hos en selv.
Ha en fin søndag :))

Fjordheim sa...

Hehe, nei det er ikke så lett.
Kjøpte det bladet i går, og syns den reportasjen var flott. Men jeg klarer ikke å få det så gjennomført, så derfor får det blir litt av hvert her i huset. Men liker veldig godt den hvite stilen med litt innslag av farge. Kanskje jeg får overskudd til å ta fatt på etpar rom å omskape dei slik jeg egentlig vil ha dei.
Lykke til med dins oppussingsprosjekter :)