Sider

tirsdag 1. februar 2011

ADVARSEL !!

De kalles «mammabloggere», og skriver om tilværelsen som småbarnsmor. De best besøkte mammabloggene har nærmere 10.000 lesere i døgnet, ifølge Foreldre og barn.



«Norske foreldre er litt naive. Disse bloggene er selvsagt laget i beste mening, men de glemmer at de skyver barna foran seg.»

Guro Skåltveit, avdelingsdirektør i Datatilsynet

Les hele artikkelen: LINK


Siden jeg syns dette er et viktig tema, ønsker jeg at de som leser
dette tar med seg budskapet videre. Enten ved å linke hit,
eller ved å bruke linken direkte til innlegget

2 kommentarer:

Abrakadabras. sa...

Hei. Jeg er enig med deg! For det første er det opplagt at det kan brukes som grunnlag for mobbing. Det andre er at det er direkte flaut, først og fremst for ungene etterhvert som de blir store, men for meg som leser også. Jeg syntes det er pinlig å se hvordan enkelet legger ut privatlivet sitt på www. til hele verden. Det går godt an å lage en babyblogg, men den kan stenges for alle untatt familie og venner. De "familiebloggerne" som legger alt ut på www.burde også huske på det med "myrsnipa og de fineste ungene i skogen". Eller "hver syntes best om sin stygging". Hehe, jeg skal ikke si mer, men det er viktig å tenke seg grundig om før man legger ut altfor familiær innformasjon.

Jeg har forresten også netopp lestet ned Picasa 3, det virker jo både enkelt og greit..

Jorunn :o)

Fjordheim sa...

Ja det er viktig å være litt bevist på hva en legger ut.
Mine unger vil ikke, og nå er dei så store at dei selvsagt får bestemme det selv. Tror ikke jeg hadde lagt ut bilder av barna mine som små heller.
Har jo ikke mange bildene av meg selv heller på bloggen. Tror det er etpar stykker av meg.
Håper det er ting dei har tenkt grundig igjennom.
Ønsker deg en god dag :)