Sider

torsdag 13. januar 2011

Glassklart

*

Jeg er veldig glas i glass. Glass som skinner og reflekterer. Jeg er også veldig glad i sølv, av samme grunn. Lurer på om jeg kunne ha vært en skjære i mitt forrige liv...




Noe av det som gjør at jeg fasineres slik av det som funkler og blinker er nok Løven i meg. Det er noe herskapelig over det. Store kandelabre i glass eller sølv på et bord dekket med hvit duk og sølvbestikk...!!! Jeg kjenner jeg får en religiøs følelse bare ved tanken.



Jeg liker det litt "herskapelige" Selv om det nok ikke er meg i lengden. Men litt herskap burde man omgi seg med, det mener jeg. Om ikke annet enn så i form av noen få tung i minimalistisk målestokk. For eksempel så oppbevarer jeg ost i en gammel osteklokke i kjøleskapet.



Og noen ganger, når jeg VIRKELIG er i det herskapelige hjørnet, så kan jeg finne på å sjenke melk, juice eller hva jeg nå enn har tenkt å drikke, fra en slik liten glassmugge.



Karafler er en aldri så liten lidenskap. Men det må være ekte glasskarafler med glasstopp. Jeg syns det er fint når de står framme i jula med forskjellig god drikke på i ulike farger

I helga er det jobbehelg, så det blir ikke mye herskapelige utskeielser på meg. men jeg kan jo drømme....
Ha ei riktig god helg.

2 kommentarer:

Abrakadabras. sa...

Hei og takk for besøket hos meg :o) Vi bare tuller med det maleprosjektet, men det er i allefall gøy å holde på. Skal si bloggen din har blitt fin! Jeg skal følge med videre så klart. Nydelige bilder og spessielt de fra skogen! God helg, hilsen Jorunn på Finnsnes :o)

Fjordheim sa...

Tusen takk for en flott gave, Den var i postkassen min i dag. Hadde helt glemt av hele gaven, så jeg ble så overrasket i går da jeg les mailen fra deg. Og at gaven kom alt i dag var enda mer overraskene.
Serviettene og hjerte er jo midt i blinken for meg. Og når det gjelder godterier er jeg nok, desverre, altetende. Har alt smakt på dei jeg fikk og dei var gode.
Jeg liker også glass og sølv, i ikke for store doser. Er ikke flink til å pusse sølv og vaske glass. hehe. Det er jo ikke like fint når det ikke skinner lenger.
Jeg skal på jobb i morgen på dagen. Men skal ha fri på søndag, så egentlig er det å rekne som ei frihelg for meg. Har ikke hatt fri helg siden i midten av desember. Skal ha helt fri neste helg, tror jeg. Men når en jobber som vikar må en jobbe når det er ledige vakter. Har 40%i engasjemang. Resten er vikarjobbing.
Ønsker deg ei herlig jobbhelg :)