Sider

tirsdag 3. februar 2009

Jeg beklager...

.... sa samboeren min for noen måneder siden. Han titta seg rundt i hytta vår.
" Dette begynner å likne mer og mer på en dokkestue"

Og han hadde rett.



Og hvis vi ser på dette første bilde, så er det absolutt flere paraleller å trekke i forhold til interiøret på hytta. Er den noen som ser for seg noen jaktkompiser i svette, skitne jaktklær, som tramper inn med støvlene på og setter seg ned å tar en øl? Neppe....


Men det var nettoppn det min kjære ønsket. Eller at han i allefall kunne invitere med seg noen kompiser på hytta. Men han ble flau ved tanken på å ha med seg noen kompiser inn i det interiøret.

Så derfor har jeg funnet noen bilder som representerer ulike stiler. Som han kan få velge mellom. Siden vi allerede har en del ting og tang så er kanskje kombinasjonen litt nytt og litt brukt en lettvint løsning



Eller ønsker han en lys maritim stil. Vel, hytta ligger jo i skogen så det harmonerer i såfall ikke 100 % men..



Tæmmervegger har vi ikke, og panelet er malt. men en tradisjonell hyttestil skulle være mulig å frambringe likevel.



Eller kanskje en mer engelsk "cottage" stil. Litt uhøytidelig, men samtidig gjennomført.



Ønsker han mer farger og mønster ?



Eller rett og slett en retro stil.



Kan Ikea-stilen være et alternetiv for begge to..




Eller passer det bedre med en rå Jean `d Ark - stil ?



Han klager ofte over at alt skal være lyst eller hvitt og sier vi mangler farger både hjemme og på hytta. Er tiden inne for å spre noen fargeklatter i interiøret .


Eller ville han like denne litt maskuline stilen. jeg vet sannelig ikke hva han vil velge, men vi kan kanskje lage en liten gjettekonkurranse. Hva tror dere?

Så vil jeg spørre dere i Bloggland: Tar vi jenter fullstendig over styringa og dekorerer som om det ikke skulle finnes et eneste mannfolk i denne verden. Er vi for lite flinke til å høre på våre menns ønsker? jeg bare undres..

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Tja... Si det.
Mulig vi styrer litt mye.
Men her hos oss er det en del mørke møbler. Sofa og skap i stua.
Kombinert med litt dill som min kjære nok ikke hadde valgt, men som det høres ut for at han syns er greit.
Hva din kjære velger er det ikke lett å gjette. Men tror han går for en ganske vanlig norsk hyttestil.
Ha en flott dag :)

Anka sa...

Hei. Jeg pleier å spørre samboeren min hvis det er litt større ting som skal gjøres/kjøpes. Hvis han rynker på nesa eller sier nei starter en overtaleses prosessen, hehe. Så ja, vi får det mer eller mindre som vi vil tror jeg:) God kveld.

A-H sa...

Hehe, der er vi om dagen også! mannen er rett og slett lei av hvitt! Og ønsker seg mer furu og kvist..*iiik*
Får vel kanskje trå bittelitt mer varsomt ja;)

Anonym sa...

Hei!
Vanskelig å si,men tror nok mannfolk flest liker den tømmerstilen på hytta.Hos oss er det like mye min mann som bestemmer stilen på hytta.Men ser at det er jeg som styrer med det her hjemme.
Men tror no at vi møtes litt på halvveien.
Ha en fin torsdag!