Sider

mandag 20. oktober 2008

Hvordan gjør dere ?

Jeg har en liten samling med lysestaker i fattigmannsølv. Det som gjelder for samtlige lysestaker, er at de er litt i overkant for romslig for de fleste stearinlysene. Jeg har brukt sånne små "aliminiumskopper" og folie som jeg har tulla rundt lusene nederst. Men jeg er ganske lei av det pluss at de vises og jeg vil ikke at de skal vises.


Er det noen som har en god ide om hvordan jeg kan få vanlige lys til å passe nedi stakene. Det ender ofte med at jeg setter dem bort og bruker andre lysestaker i stedet. Og det er jo synd, for jeg er jo så glad i lysestakene.

7 kommentarer:

Lykkehuset sa...

Bildet "Paa Guds velsignelse beror alt" under her var utrolig fint!!!! Arvet eller? Tips til lysene! Legg litt folie ned i staken og drypp stearin oppi. Mens stearinen fortsatt er varm setter du ned i lyset og vips så står det av seg selv,og du kan ta opp folien uten at stearin har satt seg fast i lysestaken:)

Anonym sa...

Hei! Jeg bruker lighteren under de til de er varm så setter jeg de i lysestaken.Og da sitter de fast.
Eller aliminumsfolie. En tynn remse, så det ikke vises.
Ha en fin dag

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Hadde samme problem jeg også, til jeg fant slikke små talgkloppelimdingser til å feste under de lange lysa... ligner små flate rundiger... dårlig til å forklare, men spør i en butikk (bokhandel her som har de) som selger lys...
De er utrolig lettvinte, slipper sterain som klsser seg utover, når du skal skifte lys - så er det bare å ta de av og klske de under de nye lysa...

Ha en super dag...

liven sa...

Heisann!!
Kjekt å bo i nærheten av ikea ja.....men det tar en time å kjøre så er ikke der hver uke!!

Nydelige lysestaker og klart de må brukes!!
Jeg bruker litt modellkitt nede i de......synest det har funket best!!

Ha en fin dag videre:o)

Charlotte sa...

Tusen takk for koselig mld på bloggen min! Veldig kjekt!

Ser at du allerede har fått noen gode tips ang lysene, her i heimen er lysene faktisk litt for store (Ikea sine).

Ønsker deg en fin dag!

Jorunn sa...

Jeg hadde også tenkt å gi deg tipset med å ha stearin nedi. Mange fine lysestaker du har i alle fall!

Anonym sa...

Ser du har fått mange flotte forslag, så jeg følger bare opp det de andre sier her. Flott arvesølv du har, nå er jeg ikke så glad i slik fordi det må pusses, men jeg synes det er flott hos andre. ;)